Col·labora amb nosaltres

A la Fundació Barcanova tenim obertes diferents vies de col·laboració per a persones, entitats o empreses que vulguin contribuir al nostre projecte social en benefici dels col·lectius que atenem.

En matèria de responsabilitat social corporativa (RSC), facilitem a totes les empreses el compliment de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social (RDL 1/2013, de 29 de novembre), ja sigui contractant algun dels serveis del nostre Centre Especial de Treball o fent aportacions monetàries a la Fundació.

Tant les persones físiques com les empreses es poden acollir als avantatges fiscals previstos a la Llei de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge (49/2002, de 23 de desembre), ja sigui en la declaració de l’IRPF o en l’Impost de Societats.

Per a més informació sobre aquestes col·laboracions,
podeu contactar amb nosaltres a través del correu electrònic
recursos@fbarcanova.org

1. RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA (RSC)

Tant si ets empresa com persona particular la teva responsabilitat social pot contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat que atenem mitjançant:

• Contractació de serveis del Centre Especial de Treball
  • Donatiu econòmic en benefici de la causa social que desenvolupem
  • Participació en el programa de voluntariat corporatiu.
  • Patrocini o esponsorització del desenvolupament de projectes que millorin la qualitat de vida de les persones que atenem
  • Signatura de diferents convenis de col·laboració.

Organitzem i participem en activitats orientades a les empreses, als seus equips de treballadors i a les seves famílies on les persones amb discapacitat són les protagonistes, i on es fomenta una mirada positiva cap a la discapacitat i la creació d’una societat inclusiva.

Anem acompanyats dels departaments de Recursos Humans i Comunicació Interna per crear l’activitat que més s’adequa a la filosofia de cada empresa i generar un vincle ben especial entre els participants.

2. JORNADES DE VOLUNTARIAT CORPORATIU

El voluntariat corporatiu i team building són activitats compartides amb els usuaris de l’entitat, per fomentar la solidaritat, la inclusió i el compromís entre les persones del vostre equip. Les empreses les fan les persones i les persones som sensibilitats, inquietuds, diversitat… les empreses sou doncs un col·laborador indispensable per a poder dur a terme la nostra tasca al costat de les persones amb necessitats de suport. El voluntariat corporatiu és una manera de fer junts les empreses socialment més responsables i conscients. Us hi apunteu?

Us oferim una experiència per compartir els valors de solidaritat, la cooperació i la cocreació entre els vostres equips. Una jornada única de compromís social per descobrir, explorar i consolidar valors com la superació i la cohesió de grup, en una experiència que deixarà empremta per sempre a les persones de la vostra organització.

Amb les activitats a mida podreu triar entre un programa de caràcter lúdic, esportiu, creatiu i solidari, que permetrà als vostres equips compartir un temps significatiu amb els usuaris del centre aprenent d’ells i passar-ho molt bé descobrint aspectes d’un mateix que potser desconeixíeu.

Modalitats de voluntariat corporatiu

Ens adaptem a les necessitats de la vostra organització en la durada de la jornada que pot variar en funció de la modalitat escollida:

• Matinal de 9.00 a 14.00 h que inclou esmorzar o opció de coffee break.
  • Jornada completa de 9.00 a 16.00 h, que inclou dinar de càtering als jardins del nostre castell o dinar al nostre Restaurant Escola Granja Soldevila.

3. T`AJUDEM AMB LA LISMI

La LISMI, Llei 13/182 d’Integració Social de Minusvàlids, estableix que tota empresa de més de 50 treballadors té l’obligació de reservar un 2% de la seva plantilla a treballadors amb discapacitats. Realitzem un assessorament a les empreses, per a oferir propostes al compliment de la LGD / LISMI, contribuint a millorar l’activitat empresarial i desenvolupant accions de Responsabilitat Social Corporativa.

Segueix en vigor per a les MESURES ALTERNATIVES, RD 364/2005, de 8 d’abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor dels treballadors amb discapacitat.

La dificultat d’algunes empreses per complir amb aquesta obligació va tenir com a conseqüència l’establiment de forma excepcional de diverses mesures alternatives a la contractació laboral:

• Contracte mercantil o civil amb un Centre Especial de Treball (CET) com el nostre
  • Donacions i accions de mecenatge per la inserció laboral i creació de treball

EMPRESES COL·LABORADORES

Ves al contingut