Sostenibilitat

L’escola Barcanova es troba integrada dins del Castell de Can Taió i els seus entorns al municipi de Santa Perpètua de Mogoda. Aquest complex, d’aproximadament 4,5 hectàrees, està format per una sèrie d’espais on es duen a terme diferents activitats per l’alumnat. L’oferta educativa que l’escola Barcanova imparteix és l’ESO adaptada i la formació professional a través de 4 PFI (Programa de Formació i Inserció) i un IFE (itinerari formatiu específic). En el curs 21-22 l’escola ha tingut 165 alumnes matriculats, tots ells, amb alguna discapacitat o trastorn.

La cura i el manteniment del Castell de Can Taió es du a terme amb els alumnes dels PFI de cuina i restauració, d’activitats agropecuàries i mosso de quadra, de vivers i jardins i d’activitats forestals. La clau de la seva gestió eficient és la participació de tothom i sentir-se partícip del projecte. La col·laboració entre tots els PFI permet obtenir el màxim profit.

Per l’altra banda, el punt més important per ser eficients i tenir una gestió integral de l’entorn és la de crear i mantenir un cicle tancat on, els residus d’uns puguin esdevenir matèria primera pels altres.

L’exemple més clar del cicle tancat i del model de gestió eficaç és l’aprofitament dels fems de l’hípica per l’hort i el viver, on es cultiven hortalisses i plantes. Amb les plantes s’arreglen els jardins de l’escola i amb les hortalisses abasti’m de producte fresc la nostra cuina. Les restes orgàniques del jardí es reaprofiten com a terra vegetal després d’uns tractaments per continuar plantant, i per l’altra banda les restes orgàniques de la cuina serveixen per alimentar part dels animals de la nostra granja.

En els dos hivernacles petits de la zona dels jardins del castell s’hi cultiven bona part de les hortalisses que l’escola necessita i en els dos més grans, a la zona de l’hort i els camps, s’hi produeix el compostatge.

Amb tot aquest procés, els nostres alumnes tenen la possibilitat de veure el desenvolupament d’un hort i els deferents nivells de producció depenent de l’estació de l’any.

RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA

Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) són els que guien la implementació de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per al Desenvolupament Sostenible, aprovada el 25 de setembre del 2015.

Les empreses els comencen a incorporar dins les seves polítiques de RSC, i en alguns casos són imprescindibles per accedir a determinats projectes públics o privats.

Les empreses que col·laboren amb la Fundació Barcanova poden comunicar que estan participant en els següents ODS:
Contribuir a aconseguir l’ocupació plena i productiva i garantir un treball digne per a tots els homes i dones, incloses les persones amb discapacitat a través dels nostres centres ocupacionals i la inclusió laboral que promovem.
Reduir substancialment el nombre de morts i malalties causats per productes químics perillosos i la pol·lució de l’aire, l’aigua i el sòl, gràcies als materials emprats en la construcció de l’edifici de la Fundació a Barcelona i als 150 m2 de coberta enjardinada que regeneren CO2.
Potenciar i promoure la inclusió social, econòmica i política de totes les persones, independentment de les seves capacitats, mitjançant els nostres tallers, teràpies i activitats, encaminades a potenciar l’autonomia i la llibertat de decisió de cada persona, i a un nou centre que té vocació de resultar inclusiu al barri.
Proporcionar accés universal a zones verdes i espais públics segurs, inclusius i accessibles, en particular per a les persones amb discapacitat. Reduir l’impacte ambiental negatiu amb especial atenció a la qualitat de l’aire, gràcies a les plaques fotovoltaiques i la coberta enjardinada.
Ves al contingut