La Moguda gastronòmica

El Restaurant Escola Granja Soldevila ha participat en la primera edició de la Moguda Gastronòmica organitzada per l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda.

La iniciativa vol promoure l’àmplia oferta gastronòmica del municipi i convertir-se també en un punt de trobada dels amants de la Gastronomia. Tots els divendres entre el 20 d’octubre i fins al 5 de novembre el restaurant ha ofert sopars per a dues persones on els assistents han pogut gaudir d’un menú degustació incorporant productes de temporada i de proximitat a un preu especial.

L’experiència ha estat tot un èxit amb les reserves esgotades durant els tres dies de la mostra i ens esperona a continuar treballant per aconseguir la inserció laboral de joves en risc d’exclusió social.

Sessió de valoració i identificació de millores dels jocs special olympics

El Castell de Can Taió ha acollit la jornada de treball organitzada per l’ACELL per tal de fer balanç de l’última edició dels Jocs Special Olympics que van tenir lloc del 30 de març al 2 d’abril a Granollers. L’edició del 2023 ha comptat amb una participació de 2.542 persones formada per 1.500 esportistes, 375 entrenadors, 60 persones de l’organització i 607 voluntaris.

Es van lliurar un total de 2.440 medalles en 15 modalitats esportives. De les 79 delegacions que van assistir als Jocs 59 eren clubs de Catalunya, 11 pertanyien a comunitats autònomes i 9 eren estrangeres.

Després de la benvinguda, els participants en la jornada es van dividir en 5 grups de treball per analitzar i fer una valoració de diferents aspectes com ara els horaris, el transport, l’allotjament, els àpats i les diferents disciplines esportives.

Reconeixement a Xavier Ferré

Dins de l’acte commemoratiu dels 50 anys de Dincat, celebrat el 3 d’octubre en el Teatre Nacional de Catalunya, el director de la nostra Fundació en Xavier Ferré, juntament amb altres persones vinculades al col·lectiu, va rebre un reconeixement per la seva tasca i dedicació en pro de les persones amb discapacitat intel·lectual.

En el transcurs de l’acte també es va fer un recordatori de totes aquelles persones que durant aquests 50 anys van dedicar la seva vida a millorar la dels altres i a construir un món més inclusiu. Entre aquestes persones es va anomenar a la Mercè Sererols, morta per malaltia el 1992, i que va ser la primera directora de la Cooperativa Barcanova.

Resum de l’acte de commemoració del 50è aniversari de Dincat

Festa celebració del primer aniversari del Centre Ocupacional de Barcelona

El 17 de juny de 2023 va tenir lloc la festa de celebració del primer aniversari de l’estrena del nou centre ocupacional de Barcelona.

Va començar a les 11 h del matí a la plaça Carmen Laforet amb un petit discurs d’acte de benvinguda i la projecció d’un vídeo que mostrava el dia a dia, la quotidianitat del servei.

A continuació una jornada de portes obertes on tots els usuaris i usuàries van fer de guies i van poder ensenyar als seus familiars, amics i veïns el lloc on treballen, on tenen els seus amics i amigues … Finalment, ens vam acomiadar amb un pica-pica i música ambiental.

Va ser tot un èxit, i va suposar la culminació de molts anys d’esforços i de molts somnis. Teníem moltes ganes de celebrar-ho!!!!

“ALLÒ QUE UN ESTIMA” al teatre nacional de catalunya

Un grup de nois i noies del nostre Centre han format part de l’obra” ALLÒ QUE UN ESTIMA”, sota la direcció artística del Sr. Pere Borrell i la direcció pedagògica de la Sra. Sonia Camacho del TEATRE NACIONAL DE CATALUNYA.

Aquest projecte té per objectiu utilitzar les arts escèniques i la democratització de l’art com agent transformador, fent que la comunitat ocupi l’espai escènic com a creadora i artista. Es tracta de teatre de creació col·lectiva, que vol generar transformacions individuals i comunitàries. Es promouen els valors de la creativitat, la interculturalitat, la convivència la integració i la participació.

L’obra es va representar el dia 9 de juny de 2023, a les sis de la tarda, a la Sala Tallers. Els actors i actrius ho van fer molt bé, semblaven professionals, en tot moment van estar concentrats i van aconseguir que fos molt emotiu, una experiència única, un fluir d’emocions i sentiments tant dels actors com del públic.

Jocs specials olympics

Tornen els Jocs Special Olympics! Del 30 de març al 2 d’abril de 2023 a Granollers, els nostres equips de floorball i petanca hi han participat novament. Han sigut uns dies plens d’emocions, ja que ens hem trobat més de 1500 esportistes de 15 països diferents. També van participar activament a l’encesa de la flama olímpica i a l’acte d’inauguració i cloenda.

Els jocs són competició, però també són activitats de lleure i socials, de convivència, i el més important, el reconeixement de les persones amb discapacitat intel·lectual. Ha sigut una experiència inoblidable!!!

Ves al contingut